Menü Bezárás

ELŐADÓINK ÉS ELŐADÁSAIK

                        Az előadók neve szerinti ABC sorrendben!                                 A jelre kattintva megnézheti                                                
                                                                    – az előadás PDF összefoglalóját    ;      – az előadás PPT-jét     

Csikós Csaba3 fotó ÉPÍTON2021

Csikós Csaba (Magyar Közút NZrt.): Kísérleti hídfelújítási munkák

Összefoglalás:
A Magyar Közút Nzrt. az új, Magyarországon még nem alkalmazott anyagok, technológiák megismerésére, építési és üzemeltetési tapasztalatok szerzésére kísé leti út és hídépítési munkák rendszerét vezette be. A kísérleti munkára pályázatot kell benyújtani, a www.kozut.hu honlapon a pályázathoz szükséges nyomtatvány, a beküldendő dokumentációk listája elérhető. Pályázni kizárólag ténylegesen megvalósuló kivitelezési vagy egyéb helyszíni (pl. újszerű diagnosztikai rendszer) lehet, tanulmányokkal, vagy más elméleti anyagokkal nem. A pályázatokról, a rendelkezésre álló pénzügyi keret kimerüléséig egy bizottság dönt……..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

DOBÓ GÁBOR 60x80 ÉPÍT2022

Dobó Gábor (UTIBER Kft.): Kétfelvonásos beruházás az M4 -s autóúton

Összefoglalás
– a kétfelvonásos beruházás Országos beruházás, amely a szerződéskötéskori (2019.-i áron és eredeti véghatáridővel teljesült),
– a Tisza-híd helyszíni hegesztését több mint egy éven keresztül éjjel-nappal több műszakban végezték, még indiai hegesztők is dolgoztak a munkán,
– az elkészült Tisza-híd szerkezeti hosszára tekintve magyarországi csúcstartó (részletek az előadásban)……..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

DOMONKOS CSABA ÉPÍT 2022

Domonkos Csaba (Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum): A Lánchíd felújításai

Összefoglalás:
Elősorban az első Lánchídról beszélnék, azaz az 1914 előtti hídról.A hidat az elmúlt 170 évben számtalanszor újították fel. Voltak kisebb munkák, pl. festések, szigetelés javítások.A nagyobb felülvizsgálatokkor mindig megfogalmaztak ajánlásokat. Ilyen nagyobb vizsgálatok 1873-ban, 1887-ben és 1907-ben történtek…….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

EIPL ANDRÁS BTC 2 Kft ÉPÍT 2022
Csókás Ádám Elek

Eipl András (Beton Technológia Centrum Kft.)– Csókás Ádám Elek (Mészáros és Mészáros Zrt.) : A paksi Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának betontechnológiai kérdései 

Összefoglalás:
A Paksi Atomerőműtől délre található az erőműben keletkezett Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolója. A tároló biztosítja a kazetták biztonságos átmeneti tárolását a végleges tárolóba történő szállításukig. A beépített betonok minőségellenőrzése a nukleáris létesítményeknél megkövetelt magas biztonság és minőség elérése érdekében megrendelői és kivitelezői oldalról is magasabb technológiai fegyelmet követelt meg minden résztvevőtől. A szerkezetben alkalmazott nagy falvastagságok miatt a felhasznált tömegbetonokkal szemben komoly elvárásokat írtak elő a tervezők. Az előadás ezeket az elvárásokat mutatja be.
….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Elemery_Gabor

Eleméry Gábor (Tangens Kft.): Allplan Bridge – a hídtervezés korszerű parametrikus megoldása

Összefoglalás:
Az Allplan Bridge megoldás 3 alkalmazásból áll, amelyek egymáshoz kapcsolódnak. Együttműködésük lehetővé teszi, hogy egyetlen megoldást és egyetlen hídmodellt használjunk a teljes BIM-támogatott hídtervezési folyamathoz – a parametrikus modellezéstől a dokumentáció készítéséig, beleértve a tartószerkezeti elemzést és a vasalás tervezést is. Ez nemcsak lerövidíti, hanem javítja is a tervezési folyamatot, különösen azért, mert nincs adatvesztés és nincs felesleges adatbevitel. És mivel az Allplan erőteljesen támogatja az openBIM megközelítést is, az adatok bármikor megoszthatók a külvilággal, és a végső eredmények bármilyen formátumban átadhatók más szoftverek számára…….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Gyurity Mátyás portré ÉPÍT2022

Gyurity Mátyás (MSC Kft.): Déli Összekötő vasúti Duna-híd tervezési érdekességei

Összefoglalás:
A Déli összekötő vasúti Duna-híd a MÁV 1. számú vasútvonal Ferencváros – Kelenföld vonalszakaszának kulcsfontosságú pályaműtárgya. A Duna-híd jelentőségét a nagyfolyami átkelés tényéből fakadó összekötő szerepén túl az adja, hogy több európai közlekedési folyosó, a nemzetközi és belföldi személyközlekedés és teherforgalom metszéspontjában található…….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Hauschild_Adam_Fomterv

Hauschild Ádám (Főmterv Zrt.): Tűzhatás a vasbeton alagutakban
 

Összefoglalás:
Az alagutak vasbeton tartószerkezeteivel szemben támasztott követelmények, előírások ismertetése. A közúti alagutak tűzteher számításánál figyelembe vehető tűz típusok bemutatása, valamint a tűzterhelés hatására létrejövő mechanikai, kémiai folyamatok rövid összefoglalása. A beton réteges leválásának okai, a hatás ellen való védekezés lehetőségei….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Hodik Zoltán1 fotó ÉPÍTON2021

Hodik Zoltán (Budapest Közút Zrt.): Ferihegyi gyorsforgalmi úti  – M3 metró vágányai feletti közúti híd felújítása és a Máriássy úti támfal megerősítése

Összefoglalás:
Ferihegyi gyorsforgalmi úti – M3 metró vágányai feletti közúti híd felújítása. A híd az M3 metróépítés beruházásában épült 1979-ben, ezért a 3-as metró és műtárgyai néven került aktiválásra, ezzel a híd üzemeltetője nem került egyértelműen meghatározásra. Ennek megfelelően nem is végeztek építése óta felújítási, fenntartási munkát a hídon….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Horváth Adrián fotó ÉPÍTON2021

Horváth Adrián (Főmterv Zrt.): A Széchenyi Lánchíd felújítás tervezése

Összefoglalás
A tervezői csapat
A felújítást indokló állapot bemutatása:
– Legrosszabb állapotú elemek
    – még megmaradhatnak
         – merevítő tartók
         – láncok
    – szükséges és érdemes átépíteni
         – pályaszerkezet…….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

avatar
Csikós Csaba3 fotó ÉPÍTON2021
avatar

Karászi ZoltánCsikós Csaba (Magyar Közút NZRt.) – Hangodi Ádám (Viacon Hungary Kft.): Mederben lévő hullámosított-csavarozott acélszerkezetek korróziója

Összefoglalás:
1994-ben átadták a Cigándi II. Rákóczi Ferenc Tisza-hidat, aminek a meder fölötti része a Polgári Tisza-híd acél felszerkezetének felhasználásával épült meg. 
A felszerkezet átszállítása nagy kihívás elé állította a kivitelezőket. A szállítandó acélszerkezet megközelítőleg 800 t tömegű és 212 m hosszúságú volt. A hídszerkezetet két részletben bárkákra helyezték és a Tiszán felvontatták az új helyére.
A projekt részeként több km hosszúságú új útszakasz is épült, melynek a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei részén 2 db hullámosított-csavarozott acélszerkezetekű műtárgyat építettek…..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

avatar
KEMENCZÉS ANDRÁS netes 60x80hoz
HUNYADI LÁSZLÓ netes 60x80hoz

Pál Gábor – Hunyadi László – Kemenczés András (Speciálterv Kft.): Budapesti Atlétikai Stadion – Stadion főkapu műtárgy tervezése

Összefoglalás:
A Budapesti Atlétikai Stadionhoz kapcsolódó hidak tervezését a koncepciótervétől a kiviteli tervekig a Speciálterv Kft. végezte a generáltervező NAPUR ARCHITECT Építészeti Iroda megbízásából. A projekt részeként megvalósulás alatt álló műtárgyak közül előadásunk a Stadion főkapuja funkciót is betöltő kétvágányú HÉV hidat mutatja be.A műtárgy szabad nyílása 40 m, és a stadion belső területek közvetlen megközelítésének fő gyalogosforgalmi irányát vezeti át a terület határvonalán végigfutó kétvágányú H7 csepeli HÉV töltése alatt.….továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Leskó Ferenc2 fotó ÉPÍTON2021

Leskó Ferenc (Silicone Protection Kft.): Szilikon alapú impregnálószerek a közlekedésépítésben, az új ÚME előírásainak megfelelően

Összefoglalás:
Hogyan kell alkalmazni és miért jobb a szilikonos impregnálás a közlekedésépítésben, mint a hagyományos bevonati rendszerek?

Hogyan simul be mindez az új ÚME-rendszerbe?
Hogy védhetjük meg különböző műtárgyakat a graffiti ellen?…..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Orbán Zoltán fotó ÉPÍTON2021
Dormány András ÉPÍT2022

Dr. Orbán ZoltánDormány András (PTE MIK): Víztornyok statikai állapotvizsgálata

Összefoglalás:
A víztornyok igen különleges mérnöki műtárgyak. Ezen műtárgyak értékét nem csupán a vízellátásban betöltött szerepe adja, nem szokványos szerkezeti kialakítás és terhek miatt építőmérnöki szempontból, míg a különleges alakjuk miatt építészeti jelentőségük is van. Továbbá a már legalább 40-50 éve használatban lévő víztornyok történeti jellegükből fakadóan is növelik értéküket, mint mérnöki műszaki emlékek…..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Seidl Ágoston3 fotó ÉPÍTON2021
Fenyvesi Olivér ÉPÍT2022

Dr. Seidl Ágoston (Magyarádi Kft.) – Dr. Fenyvesi Olivér ( BME – ÉMK): Hidrofobizálás

Összefoglalás:
A kapilláris felszívódás oka és mértéke. A hidrofobizálás elmélete, a kapilláris méretének és a nedvesítés fokának a hatása. A nedvesség távoltartásának lehetőségei: bevonatolás, impregnálás, hidrofobizálás, ezek épületfizikai tulajdonságai……..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

SPRÁNITZ FERENC 60x80 ÉPÍT2022

Spránitz Ferenc (Dolomit Kft.): 3D betonmarás és 3D betonnyomtatás betontechnológiai kérdései

Összefoglalás
Már 15 éve célként fogalmazódott meg a szakmunkások képzettségétől és lel-kiismeretességétől független, nagy precizitású, nagy termelékenységű, sablonpark nélkül is szinte tetszőleges geometriai kialakításra lehetőséget nyújtó, a robottechnológián alapuló, betonipari termék- és szerkezetgyártás. 
Az előadás a betontechnológia kulcsfontosságát középpontba helyezve ismerteti a 3D betonmarás gyakorlatát, ill. a szakirodalomra támaszkodva ad rövid áttekintést a 3D betonnyomtatási módszerek egy-egy  szűk keresztmetszetéről.
A 3D technikák alkalmazása során a frissbeton állaga többnyire eltér a szokásostól, melynek mérésére fel kell készülni………továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Török Zsuzsanan ÉPÍT2022

Török Zsuzsanna (A-HÍD Zrt.): A Beton útja – A minőségbiztosítási mérnök szemével

Összefoglalás:
A beton útja című betontechnológiai oktató filmsorozatunk első részében a beton munkahelyi átvételét és azon frissbeton vizsgálatokat mutatjuk be, amely minőségvizsgálatok eredményeként igen rövid idő alatt juthatunk a beton minőségét meghatározó paraméterekhez…..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!

Varga_Balázs22_ÉPÍT2022

Varga Balázs (A-HÍD Zrt.): A Széchenyi Lánchíd felújítási munkái

Összefoglalás:
Magyarország és Budapest egyik szimbóluma, az első állandó Duna-híd, egy több mint 170 éves, méltóságteljes műtárgy – ez mind a Lánchíd. A történelmi építmény felújítását kivitelezőként az A-Híd Zrt. végzi.
A Lánchidat 1849. november 20-án adták át a forgalomnak, és több mint negyed évszázadig Pest és Buda, illetve a két országrész nemcsak első, de egyetlen állandó hídjaként is szolgált. Az átkelőt 1913 és 1915 között átépítették, a II. világháború pusztítása után pedig újjá kellett építeni, a legutóbbi átfogó felújítása (1986-88) óta azonban a műszaki állapota jelentősen leromlott, így felújítása halaszthatatlanná vált…..továbbiak az előadáson

Nyomtatható változat!